Mari masak-masak
:cinonet_17: ya puan-puan mari kita masak-masak hehehe. Tidak bah, me macam ketandusan idea bah ni since mau dekat exam sudah kan. So dipendekkan cerita me jadikan lah aktiviti memasak di rumah sebagai entri untuk hari ini.

Okie resepi yang terlibat adalah hehehe stew ayam dan sup sayur. Actually me jarang masak tapi bukan lah sampai tahap yang ndak pandai masak (jangan speku hokey)...cuma lebih kepada makan di luar (ampun lah baru semalam juga melantak di Upperstar) hehehehe.

Me selalunya keluar dari opis ni jaranglah jam 5 on the dot, terbiasa sudah stayback kan so macam kureeeng skit ja rasanya kalau awal balik kecuali ada event yang tertentu lah. Dipendekkan cerita, me balik rumah pun sekitar jam 1925pm gitu (hehehe buang tebiat kejap), singgah kejap di Giant untuk beli groceries sikit. Sampai-sampai ja di rumah, macam lapar pulak perut, ndak menjadi lah lagi diet me hehehe, terus masak-masak. Masak pun yang simple ja, yang penting ada SAYUR sebab me ni pencinta sayuran.

kepingan tauhu putih..nyum nyum nyum

bawang untuk tumis menumis

ayam

my fav vege

cik ubi kentang

Okie siap lah masak memasak ni kan....satu ja me lupa-----> gambar stew ayamnya lupa diambil...aduh, potong stim betul. Gambar dibawah ni pun me ambik, tengah memasak tapi yang sudah siap, langsung kelupaan. Ketara lah bah lapar kan, next time me ambik yang bagus sikit lah ya.



Bah sekian lah dulu rancangan masak-masak untuk hari, besok me update lagi ya.

Sayoonara
www.tips-fb.com

1 comments:

sedapnya..smpi sini u bau :D