Good Bye Rapunzel, Hello GI Jane
Assalamualaikum wbt. & hi y'all

Tajuk cukup gempak kunun hahahaha padahal mo cerita ja kepala gue sudah dibotakkan gara-gara kegatalan kulit kepala yang melampau.

Rasa was-was juga sebab ya lah manada perempuan botakkan kepala dia dan kalau ikut hukum pun haram sebab menyerupai lelaki.  Then tanya my family, then my kazen google, dapat juga information yang mengurangkan rasa was-was.

Maka, dengan lafaz bismillah, habis rambut rapunzel gue diranapkan hahaha.  Siap my brother buat gaya mohawk lah itu lah ini lah...hahahaha lucu pulak tengok diri sendiri.  

Rupanya...ada beberapa tompok merah dan itulah yang paling gatal sekali.  Mungkin kesan dari digaru hehehe sebab tidak tahan bah gatal betul.  Rasa penyesalan pun ada sebab digaru, gerenti lah ada tu bakteria jahat.  Probably juga terlampau ikut cakap/saranan orang, shampu ni bagus lah itu lah ini lah then got irritation/burn sebab tindakbalas kimia yang kuat.

Tawakkal saja lah, sekarang ni mau letak aloe vera dulu untuk kurangkan irritation tu, habis sepasu besar aloe vera di kampung kena angkut balik rumah hehehe.

Tapi, walau pun botak, mesti kena positif pasal kalau sudah botak gerenti lah lain-lain persepsi orang hahaha.  Cantik juga bah botak ni, cuba tengok gambar ni:



Biarlah apa orang cakap yang penting sihat mah! 
www.tips-fb.com

2 comments:

moi, caya la ko berani kasi gondol rambutmu. Aku mau gunting 3 inci pun berpikir dan sedih ooo. Waa caya sama lu!

hehe iya moi bertekad sudah aku moi, gara2 pakai shampoo herbal ni trus teruk kulit kepala aku, dari tidak berkelemumur trus berkelemumur, gatal betul...

Takut aku bernanah pulak, berfikir panjang juga aku moi, tp ndak pa lah demi kulit kepala yang sihat, aku buat juga.

Tu pasal tiap bulan aku gunting rambut ja hahaha persediaan ke arah membotakkan rambut.