Salam Aidilfitri, mohon ampun dan maaf kalau ada terkasar bahasa dalam penulisan blog ini.

So ...... bagaimana suasana raya anda semua ? ? ? Mesti bestkan especially the foods hehehe so delicious and tempting.  Sama lah dengan me, kalau ikut kata hati dan nafsu....memang boleh kembali comel hahaha.  Sedangkan beberapa hari berbuka puasa di kampung bersama keluarga, tidak berani mau timbang berat badan hahaha.

Well...ndak apa lah, kasi reward diri dengan hidangan raya yang sungguh sedap sambil tahan-tahan hati mau makan.  Memang ndak boleh tahan kalau jumpa sup tulang hahaha apa lagi kalau itu sudah jadi hidangan wajib di rumah tiap kali raya.  Sabar ja lah (^_^).

Okeh....berbalik kepada cerita pasal menguruskan badan ini, kemarin baru balik ke home sweet home jadi berani lah kononnya untuk timbang.

Jeng jeng jeng.....sila kecewa sebab sudah naik 2 kilo.  Padan muka kan.  Bersyukur juga lah sebab ndak juga naik banyak (seperti tahun-tahun sebelumnya yang ndak ingat dunia sudah kalau mau makan).  

Hari ini pasang niat untuk continue balik jogging dan brisk walk.  Juga bermula hari ini cabaran tanpa nasi bermula (Ya Allah ... permudahkan lah perjuangan hambaMu ini...amiiiin).  Memang sudah berniat masa puasa tempohari so ini kali mesti dilaksanakan.

Mesti mau google menu sihat ni, mo kasi pelbagai.  Terasa mau ikut cara menu diet Atkins which me rasa comfortable dengan kemampuan diri, but will slowly to adapt lah kan....

Anyways....Kim-shii FIGHTING!



AKU AKAN MERINDUI MU WAHAI 
.
.
.
.

Pix from here.
www.tips-fb.com

1 comments:

orang sabah ka?heheh...kau buli ituuuuuuuu!..all the best on ur diet!