Holla
Salam and hi y'all!

Just got back from campus, we finished a bit early today which is yeayyyyyyyblogger-emoticon.blogspot.comketulahan lah aku ni nanti...ampunnn.

Minta ampun dan maaf for those yang datang melawat ke belog Cik Kimora kerana belog ini belum diupdatekan hehehe. As I mentioned in one of my last postings, kesibukan akan melanda Cik Kimora dalam beberapa minggu ini. Macam lain pulak kan cara me mengarap ayat-ayat cinta dalam post kali ni hahahaha mengikut cara AF7 kali ---> transformasi LOL.

Okie lah Bedah (sapa yang dengar Suria FM gerenti pernah dengar cara Kak V tu bercakap hehehe)...banyak cerita yang mau dicerita dan banyak juga gambar mau diupload tapi akan dibuat secara berperingkat ya Bedah. Itu belum lagi campur hutang-hutang TAG yang berlambak hehehe jadi sapa-sapa yang mentag saya tu...kejap lagi saya akan menjawab tag-tag anda semua (wah....macam pemes kan hehehe).

Bah...mari kita imbas kembali kenapa lah si Kimora ni terlampau busy sampai ndak mengupdatekan belognya. Antara alasan yang dirasakan kukuh adalah:-

1. Busy dengan preparation untuk Annual Seminar for Marine Science and Aquaculture.

Ya seperti biasalah every year, seminar ini akan pasti ada setibanya bulan Mac so mau atau tidak mahu, si Kimora kena menyibukkan diri disamping kena paksa at the very last minute untuk masuk campur. Ndak mau komen banyak-banyak sebab ada orang opis yang baca ini belog....hehehehe. Ndak juga lah me tension tapi biasa lah kan kerja juga namanya so sendiri mau tau lah.

Nah ... dalam seminar ini juga lah buat kali keduanya me jadi EMCEE tapi 1st time untuk speaking LONDON. Nervous gila macam mau tercabut tu jantung masa mula-mula buka suara hehehe. Few mistakes, some minor and 1 major (rasanya malas mau ulas sebab salahnya kedua-dua belah pihak but me volunter ja mengaku salah...malas mau kasi panjang-panjang, biarlah Tuhan ja balas). After a moment...macam ndak mau lepas pulak tu mic...kemaruk mau bercakap lah hahahha minta puji betul kan....

Si Asuk komen my pronounciation banyak yang salah...yup I agreed sebab bukan mudah untuk memastikan sebutan kita tu betul. Next time boleh lah me cari kursus pasal emcee ni, manatau boleh cari duit lebih hehhehehe (dasar mata duitan).

Masa mula-mula jadi emcee tu, me ingat lagi my classmate, Nyugem tanya samada mau tolong dia jadi emcee. Well....bagi sesiapa yang mengenali me ni, taulah me ni macam mana kannnn... tapi me take offer dari Nyugem untuk cabar diri sendiri. Wah ... time tu senang sikit sebab bukan dalam UMS dan dalam BM lagi. Ada juga salah sana sini tapi me jadikan those mistakes as pengajaran. Learn from mistake lah katakan...

Ndak pula si Asuk ambik gambar me masa function tu...jadi ndak lah me dapat kasi tunjuk muka me hehehe tapi nanti lah me tanya kawan-kawan yang lain ya. So far function tu kira oklah...

2. Sibuk dengan Midterm dan Presentation

Nah...ini lagi bikin pening kepala me. Lepas ja midterm terus kena buat presentation. Disebabkan me sibuk dengan seminar tu, lupa pulak mau buat revision untuk midterm dan baca + ulas 2 jurnal untuk presentation. Die lah.....midterm tu hari ahad so berabislah kunun me membaca 2 jurnal tu pada malamnya. Nasib baik juga jurnal tu agak mudah ... alhamdulillah siap juga lah presentation me tu dan tidur tepat pada jam 4 pagi.

Bisuknya....bangun jam 6 pagi....matilah 2 jam ja tidur, belum lagi baca nota ni. Kelam kabut lah bah mandi then bersiap terus ja cabut pi kampus. Sampai ja kampus jam 7:30 teruslah kunun membaca tu nota....ntahlah masuk ka indak me ndak terpikir sudah masa tu ... yang penting nota dibaca. Sempat juga lah cover 5 tajuk....kelas start jam 8:30 pagi....trus midterm. Soalan yang dikasi sebenarnya mudah tapi macam enjin otak tu slowwwwwwww betul mau start so me sudah membazir 20 minit yang pertama. Biasalah kan kalau sudah bentuknya esei...bah menggorenglah bah....hangus ka ndak hangus tu belakang kira yang penting dijawab.

Habis ja tu midterm....tiba-tiba me nervous sudah sebab presentation mau start anytime soon. Sekali tu....ndak jadi lah pulak tu presentation....lega jugalah. Actually presentation tu adalah individual assignment so kami punya lecturer, En. Mokhtaruddin kasi pilihan sapa yang present awal dapat markah bonus dan kalau tiada yang volunteer...akan ada yang dipaksa rela. So me and Kak Alinah ni memvolunteerkan lah bah diri so bila presentation hari ni...ada tambahan lah sorang lagi ... si Zaidi. Jadi kami 3 orang ja yang dapat markah bonus hehehehe yang lain tu akan present mengikut jadual yang akan dibuat oleh En. Mokhtaruddin....selesai satu assignment. Yang sandinya, me terlupa bawa tu jurnal dan handout untuk dikasi sama lecturer...ada lah few soalan yang ditanya dan me boleh jawab lah juga walau pon tidak merujuk sebarang teks jurnal atau nota....kindetsss.


Ok lah Bedah....itu ja alasan kenapa(actually ada lagi tapi ndak berapa penting untuk dihighlight hehehe) dan mengapa me sibuk (macam ndak konkrit ja tu alasan hehehee).



www.tips-fb.com

2 comments:

Mesti skrg ni ko sudah rasa lega kan... syukur laa..
Biasa laa kalau mula2 ada kesilapan. Manusia ni sentiasa ada buat silap kan... manada bah orang perfect di dunia ni. Tapi... wa caya sama lu!

iya bah, siap kena tanya lagi kenapa boleh buat kesilapan tu, aku pun malas mau melawan kasi iya ja.

Good experience lah hehehe...first salutation ja siap mau meletup aku punya jantung sama mau keluar asmaku masa tu hehehe.