Pumpkin ... again? - updated
:minimo_20:macam buang tebiat pulak kan hari2 masak pumpkin tapi tidak apa bah hehehe. Ini pagi mau kasi jeles sebab semalam saya sungguh lah rajin memasak hahaha padahal selalunya malas. Walau pon si Asuk mengutuk saya semalam hehehe saya tetap juga mau kasi post ini entry...hahahahahahahhaahahahha.

Sayang bah ada lagi half portion ni pumpkin so daripada membazir kan...bagus dimasak. Oleh kerana sup sudah dibuat makanya Cik Kimora telah memasak bubur versi sendiri hehehe. Spoil nya daun pandan tiada...ndak lah wangi semerbak, tia pa asal boleh dimakan.

Bahan2 pon guna ja apa yang ada dalam stok ---> pumpkin (of course), brown sugar, biji sagu, susu cair (ganti santan) dan bit salt lah (boleh kaitu hehehe). Sempat juga lah cuci kain sementelahan menunggu bubur tu masak....then jadi lah macam di bawah ni

Sorry lah gambar ni macam terlampau banyak backgroundnya hahaha

Nah ... inilah bubur labu versi Kimora (ndak sempat mau cari nama eksklusif)


UPDATE:

hehehe cara2 memasaknya versi Cik Kimora:

Macam biasa kasi buang kulit and biji tu pumpkin. Potong dadu dan cuci bersih2 hehehe then rebus pumpkin (air merebus tu ndak lah banyak sangat). Agak2 dia masak sudah, masukkan susu/santan dalam pot (api yang kecil ya puan2), kalau ada daun pandan masukkan sekali dan biji sagu. Kacau selalu. Masukkan brown sugar and sedikit garam. Banyak gula tu terpulang sebab pumpkin ni sudah manis so main agak2 ja.

Didihkan sehingga masak dan pekat. Yang penting, always stir.

Bah Cath...harap dapat membantu hehehe :minimo_05:

www.tips-fb.com

3 comments:

Bagus lah masak semua 'kimora'..Oh ya...masuk semua bahan dalam pot and masak ke? atau mana2 kena masuk dulu? nampak sedap...mau cuba bagi anak makan (ngan mama nya LOL)

Sup Labu Kimora.. cantik juga tu nama hehe

Ya Kimora...I suda beli labu ni...besok mau masak...terlupa beli santan... susu nda main lah...nda dahsyat...hihihi